Z dumą prezentujemy nową wersję strony FCBP.PL.

Mamy głęboką nadzieję, że to co przygotowaliśmy przypadnie do gustu wszystkim użytkownikom. Poniżej przedstawiamy przyczyny zmian oraz opis tego co i jak funkcjonuje w nowej wersji witryny. 

 

Dlaczego zmieniliśmy stronę?

Rozmowy na temat zmiany strony odbywały się wewnątrz fan clubu od kilku lat. Wielu z Was dostrzegało konieczność odświeżenia nie tylko wizualnego, ale przede wszystkim funkcjonalnego istniejącego rozwiązania. Poprzednia wersja, mimo tego, że spełniała swoją funkcję komunikacyjną, sprawiała nam wiele problemów w obsłudze bieżącej. Przez prawie 10 lat użytkowania w bazie i nie tylko pojawiło się sporo bałaganu, wielu nieaktywnych użytkowników, itp. Dodatkowo (a może przede wszystkim) rzeczą praktycznie niemożliwą było rozwijanie istniejącego rozwiązania, a rozwój ten w dobie nowych technologii jest konieczny.

 

Prace nad stroną

Podczas Walnego Zgromadzenia w 2014 roku obiecaliśmy Wam, że nowa wersja strony powstanie. W połowie tego sezonu pokazaliśmy Wam prototyp strony, który był nam potrzebny do określenia funkcjonalności, których oczekujecie Wy i My oraz do przetestowania pewnych rozwiązań. Po zebraniu informacji rozpoczeliśmy pracę od nowa. 

 

Co się zmieniło?

Przede wszystkim strona została postawiona w oparciu o jeden z najbardziej popularnych silników - joomla 3. Pozwala to przede wszystkim na rozwój i możliwość korzystania z wielu gotowych rozwiązań, ale też daje pewność, bo rozwiązanie to było przetestowane przez tysiące użytkowników na świecie. Pozwala też na dość wygodną obsługę i zarządzanie witryną.

Silnik jest jednak czymś co pomaga nam, a strona powstała przede wszystkim dla Was i tutaj zmian jest dużo więcej.

Podstawowe zmiany to:

  • Rejestracja połączona z rekrutacją (funkcjonalności rekrutacji pojawią się jak rekrutacja ruszy)
  • Połączenie ze stronami społecznościowymi (logowanie z FB, systemy polubień itp.)
  • Moduł najbliższych wydarzeń, z którym wiążemy wiele nadziei
  • Brak anonimowości na forum
  • Odświeżony, responsywny layout
  • Funkcjonalności zależne od stanu członkostwa w fan clubie
  • Dynamiczna lista członków, która na bieżąco pokazuje wszystkich użytkowników, którzy przeszli rekrutacje w danym sezonie.
  • Przebudowane informacje na temat zlotów, wyjazdów
  • Nowy silnik forum i prywatnych wiadomości
  • Zmiana układu przekazywania informacji
  • Następny mecz Barcelony
  • Podstawowe informacje o stowarzyszeniu w innych językach
  • i wiele wiele innych

  

Role i funkcjonalności użytkowników

W systemie obowiązywać będą 4 podstawowe role i będą to: użytkownicy strony, kandydaci do członkostwa, członkowie oraz zarząd. Każda z tych ról ma inne uprawnienia. Pierwsza to użytkownik strony nie starający się o członkostwo w fan clubie. Druga określa osoby, które wysłały zgłoszenie, ale nie przeszły jeszcze w pełni procesu rekrutacji. "Członkowie" określa grupę aktualnych członków stowarzyszenia. Różnice między rolami to przede wszystkim dostępność do działów na forum, a przede wszystkim możliwość kontroli oraz edycji swoich danych członkowskich. Mamy nadzieję, że to wyeliminuje część problemów z jakimi mierzyliśmy się w mijającym sezonie, a wynikających z błędnych danych osobowych, adresowych lub błędnego zdjęcia. Chcemy zrobić swego rodzaju "czystkę" w danych personalnych, które to (po 10 latach użytkowania) często są już nieaktualne lub niepełne.

 

Moduł najbliższych wydarzeń

Na stronie głównej umieściliśmy wykaz wydarzeń aktualnych lub rozpoczynających się niebawem. Mamy nadzieję, że ten moduł pozwoli każdemu z Was w łatwy sposób zobaczyć co się aktualnie dzieje w FCBP. Pozwoli uporządkować informacje na temat zapisów na zloty, wyjazdy, gadżety i nie tylko. Wielokrotnie słyszeliśmy, że ktoś przegapił jakieś wydarzenie bo nie zauważył informacji. Mamy nadzieję, że ten moduł te problemy wyeliminuje.  

 

Co dalej?

Tak jak pisaliśmy, jednym z podstawowych powodów zmiany strony była możliwość jej rozwijania. Już od połowy lipca dostępne będą funkcjonalności związane z rekrutacją, czyli zgłaszanie się do stowarzyszenia, edycja danych członkowskich, widoczność działów na forum i inne. Kolejne funkcjonalności powinny się pojawiać w przeciągu przyszłego sezonu. 

 

Uwagi, błędy, braki...

Może się okazać, że coś nie działa tak jak planowaliśmy lub też, że strona nie jest wystarczająco intuicyjna i zrozumiała dla każdego z Was. W takich przypadkach uprzejmie prosimy o kontakt. Ślijcie do nas informacje z uwagami, błędami, prośbami itp itd.

Maile możecie wysyłać do Adama: a.marszal@fcbp.pl